dilluns, 2 de gener del 2012

què fas aquí tant d'hora?

En aquell pis d'estudiants ple de plats bruts en època d'exàmens, però tranquil la resta de mesos vaig decidir passar el cap d'any. Els companys de pis tots tornaven al seu poble, Costa Brava, terres de l'Ebre o Ripoll cor de Catalunya. Teníem una llar de foc que mai ningú l'encenia, mandra d'anar a buscar llenya, mandra de netejar-la, mandra de tot. Però aquell cap d'any jo l'havia d'encendre.

El dia 31 em vaig llevar d'hora, vaig esmorzar el de sempre, vaig mirar els mails i vaig llegir fins que van obrir les botigues. Ja tenia pensat què faria per sopar, unes carxofes, unes patates i carn, tot al foc de llenya d'una llar de foc d'un pis d'estudiants encara per cremar..

Al migdia em va trucar la colla per preguntar-me si passaria el cap d'any amb ells. Com que no vaig gosar dir-los que el passaria a casa sol, els vaig dir que treballava, que necessitava els diners i que no podia refusar l'oferta, que aquella nit la pagaven molt bé..

Doncs dit i fet, es va fer de nit i aquell va ser el meu primer cap d'any sol, no tenia res a a celebrar a excepció d'estrenar la llar de foc. En van venir més, i mai vaig gosar confessar que passava el cap d'any sol, però m'agradava. Un any vaig enredar als pares i un altre any a la noia que m'agradava..

Ja quan tenia 17 anys, havia de sortir dels pubs i bars atapeïts de gent, aclaparat per la multitud i el fum, i tornar a casa quan tot just eren les tres de la nit i haver de sentir la pregunta: -Què fas aquí tant d'hora?.

6 comentaris:

Sergi ha dit...

Vaja, mira que jo no sóc gens d'aquestes festes obligatòries, però el cap d'any sí que m'agrada passar-lo amb gent, no sé ben bé per què, però no l'he deixat passar mai sense plans d'alguna mena.

montse ha dit...

Salut i bon any fent allò que més t'agradi.

Les Coses són com Som ha dit...

Sempre he celebrat els cap d'any amb amistats diferents i a llocs diferents, i alguna vegada m'he plantejat d'evadir-me. BON ANY!!

Anònim ha dit...

Mentre hi hagi llenya rai! Bon any!!

kweilan ha dit...

Està bé que cadascú ho celebri com vulgui. Bon any 2012!

Bb ha dit...

Aquest any jo també l'he passat sola (amb els meus gats... i no, no admeto el terme "solterona boja" =P) per motius de salut... He estat la mar de bé!!! No he hagut de patir l'estress del vestit, ni d'on comprar entrades per anar a un local on m'ho he de passar super bé encara que m'aixafin i em costi una pasta.
Bon any nou per tothom!!!

enfilant

Darrera el finestrons de fusta de vernís desgastats pel Sol colpidor de les tardes, i que ara al matí, deixen entreveure les clarianes i ra...