divendres, 13 d’abril del 2012

se m'enduen

Hacker: estusiasta dels ordinadors 

Hacking: art informàtic de construir i solucionar problemes que atemptem contra la vulnerabilitat dels sistemes informàtics 

Cracker: persona que viola la seguretat d'un sistema informàtic de forma similar a com ho faria un hacker però que a diferència d'aquest últim, el cracker realitza la intrusió com a benefici personal o per a fer mal. 

Lamer: persona o producte que fer falta de maduresa, sociabilitat o habilitats tècniques és considerat un incompetent en una matèria o activitat específica. 

La UE (Unió Europea), en concret una comissió de justícia, ha aprovat un text que permet considerar com a delicte estar en possessió d'eines de hacking. O sigui que si ets un entusiasta de la informàtica i tens eines d'aquestes al teu ordinador (per solucionar problemes o experimentar) se't poden emportar a passar una temporada a la presó, sense haver fet res. Sense ser un cracker i no haver fet res. 

Ahir, el ministeri d'interior espanyol va dir que volen fer una nova llei i considerar delicte per integració en una organització criminal, convocar manifestacions a través de les xarxes socials i internet. Potser allò de fer "retwitt" estarà prohibit!

Tot plegat escandalós, i que ho trobi escandalós no vol dir que jo sigui un violent que vagi cremant contenidors, encara que potser algun ministre lamer m'hi pugui considerar. Que ho trobi escandalós, només vol dir que, a part de condemnar i reprovar els actes vandàlics de qualsevol manifestació, i demanar a les autoritats que engarjolin els culpables, és perquè amb aquest tipus de lleis que volen aprovar, potser si que un dia ens passarà allò que va dir Bertolt Bretch: (hi podem afegir a la llista un twittero i un estudiant d'informàtica)

Primer es van endur als comunistes 
però no em va importar 
perquè jo no ho era. 
De seguida es van endur a uns obrers 
però no em va importar 
perquè jo tampoc ho era. 
Després van detenir els sindicalistes 
però no em va importar perquè jo no sóc sindicalista. 
Després van capturar a uns cures 
però com que jo no sóc religiós
tampoc em va importar. 
Ara se me'n duen a mi 
però ara ja és tard.

Se m'enduran si faig propagació de la concentració que hi haurà a la Plaça Sant Jaume el dia 5 de Maig a les 18:00 per dur a terme la proclamació unilateral de la independència de Catalunya?

4 comentaris:

Carme Rosanas ha dit...

Tens raó, és escandalós!

De dalt a baix estic d'acord amb tu!

rits ha dit...

I tant que és escandalós. Com la Carme, completament d'acord.

El text de Bretch fa molts dies que retomba dins meu. Davant la incredulitat de la gent que encara. Hi ha tantes coses que no entenc.

Continuo pensant que totes aquestes mesures és xq ens tenen por. Tenen por que la ciutadania desperti en massa i els faci fora del seu xiringuito.

Tranquil, crec que molta gent està fent propagació de l'acte. No s'atreviran.

Anònim ha dit...

5 dies i no has escrit. On t'hem d'anar a dur els estofats?

estrip ha dit...

hahaha!!!
caçant elefants segur que no!

enfilant

Darrera el finestrons de fusta de vernís desgastats pel Sol colpidor de les tardes, i que ara al matí, deixen entreveure les clarianes i ra...