dijous, 12 de febrer del 2009

teoria de l'evolució

A la nevera hi ha nous inquilins una tortuga amb la seva cria i una fulla de tardor, canvio una bombeta fossa i se’n fon una altra, la llum és la mateixa però l’ombra no. Hi ha pols sobre la Bonnie Tayler, els Ducan Dhu i Bob Marley, en cintes de casset. Al carrer, la olor de llenya de les llars de foc, és la única cosa teva i de tots. Les Bahames i Begur per sempre agermanades com les vagues i l’atur. Però al matí jo visc el fred, i a la nit visc un calfred.

12 comentaris:

Striper ha dit...

Lo pitjor son els calfreds , i mes si no son de tortuga.

Anònim ha dit...

Escrius tant bé i les teves metàfores són tant diferents que faig faltes i tot a l'hora d'escriure't comentari per gaudir del què he llegit.

khalina ha dit...

Això de les Bahames va per l'anunci? jeje. Estrip cada paraula que escrius, cada coma, cada punt no té desperdici.
Abriga't de dia i tapa't de nit

kweilan ha dit...

Això de les Bahames intercalat li dóna un puntet d'ironia que m'ha fet riure.

rits ha dit...

Un escrit genial!
fred al matí i calfred a la nit. Així el pas del dia aporta coses, oi?

No aconsegueixo entendre l'agermanament entre Bahames i Begur. Hi aniré rumiant.

Assumpta ha dit...

He llegit al diari que hi ha qui no veu tan clar això del mico... la veritat és que és un tema que no em preocupa gaire...
I és tan cert això de la bombeta...a casa meva peten constantment i ho tinc comprovadissim... la mateixa intensitat de llum, però un efecte diferent...

Sergi ha dit...

Va, corre, treu la tortuga de la nevera abans no li agafi hipotèrmia!

Jordi Casanovas ha dit...

Bonnie Tyler?
Duncan Dhu?
Bob Marley?
Tenim una edat oi?

Assumpta ha dit...

Jo no he dit res, però també estava preocupada per la tortuda... i per la seva cria!! (segon comentari, com es pot veure... tercera o quarta entrada jeje)

neus ha dit...

El cas de les Bahames és una petita involució, em sembla.

Cien gaviotas dónde irán...

Apuja la calefacció!

estrip ha dit...

Per qui està preocupat per la tortuga només dir que si l'imant no perd la força continuarà enganxada a la porta, i a la cuina i acostuma a fer una bona temperatura, així que no es refrederà.

Assumpta ha dit...

Nooooo!!!! Jajajaja t'ho prometo, t'ho prometo!! Tenia pensat per un article amb els meus imans de nevera!!! :-)))

Què bo!!

Serà el proper... a veure si el poso aquesta nit... o potser demà... no que vaig a Barcelona.. jajaja quin embolic!! Com a molt tard diumenge!! :-))

enfilant

Darrera el finestrons de fusta de vernís desgastats pel Sol colpidor de les tardes, i que ara al matí, deixen entreveure les clarianes i ra...